Poza prowadzeniem konsultacji i terapii w Centrum Słowo, pracuję jako psycholog w szkole średniej pomagając uczniom w rozwiązywaniu problemów wynikających z okresu dorastania. Wspieram młodzież w słuchaniu emocji i ciała. Majsterkuję z myślami i słowami. Towarzyszę w pokonywaniu trudności, odkrywaniu potencjału i czułości wobec siebie. Prowadzę psychoedukację i rozwijam kompetencje społeczno-emocjonalne. Kibicuję w realizowaniu celów edukacyjnych i marzeń pozaszkolnych. Wskazuję nastolatkom oraz ich rodzicom możliwości leczenia w sytuacji cierpienia na skutek zaburzeń psychicznych. Prowadzę też zajęcia terapeutyczne w przedszkolu wspierając rozwój dzieci przejawiających trudności emocjonalne, dysharmonie lub zaburzenia rozwojowe.
Zanim rozpoczęłam pracę z dziećmi i młodzieżą w gabinecie, przez kilka lat biegałam i bawiłam się z nimi na boisku prowadząc zajęcia rekreacyjno-sportowe. Treningi otworzyły przede mną wspaniałą przestrzeń do rozmów, obserwacji oraz eksploracji dziecięcych potrzeb, emocji i zachowań. Boiskowa praktyka wyposażyła mnie w wiedzę i kompetencje, które obecnie wykorzystuję w pracy terapeutycznej. Z racji swojego wykształcenia, zainteresowań oraz indywidualnych poszukiwań pozostaję uważna na relacje między duszą a ciałem.
Wartościową lekcją z zakresu pomagania była dla mnie współpraca z rodzinami zastępczymi w roli koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej.
Do swoich obowiązków podchodzę z zaangażowaniem i odpowiedzialnością przestrzegając zasad Kodeksu Etycznego Psychologa. Zależy mi na tym, by stosowane przeze mnie formy i metody pracy były nie tylko skuteczne i dopasowane do zgłaszanych potrzeb, ale także pomysłowe i zachęcające do podejmowania wyzwań terapeutycznych.
Staram się budować relacje w oparciu o empatię, zaufanie, szacunek, poczucie bezpieczeństwa, wolność wyboru i poglądów. W pracy z dziećmi poza narzędziami psychoterapii poznawczo-behawioralnej (CBT) wykorzystuję też bajkoterapię oraz terapię zabawą. Bliskie jest mi podejście terapii akceptacji i zaangażowania (ACT), łączące naukowe ujęcie ludzkiego cierpienia i rozwoju z dążeniem do życia w zgodzie z wartościami i kontakcie z chwilą obecną.
Swoją pracę zaczynam od rzetelnej diagnozy i starannej konceptualizacji problemu. W przypadku wizyty dotyczącej dziecka, pierwsze spotkanie odbywa się wyłącznie z rodzicem/rodzicami.
Uwielbiam jeździć na rowerze, pływać i biegać – szczególnie po lesie i w górach. Natura zachwyca mnie i uspokaja. Lubię też czytać i pisać, miedzy innymi terapeutyczne bajki i wierszyki dla dzieci. Poza podróżami w głąb ludzkiej psychiki, z radością podróżuję po świecie. Nade wszystko cenię ciepło rodzinne i bliskie relacje z przyjaciółmi.